kunming het stenen woud - Reisverslag uit Yutan, China van William Ingrid - WaarBenJij.nu kunming het stenen woud - Reisverslag uit Yutan, China van William Ingrid - WaarBenJij.nu

kunming het stenen woud

Door: ingrid en william

Blijf op de hoogte en volg William

26 Mei 2014 | China, Yutan

De reis met de bus naar kunming heeft bijna de hele dag in beslag genomen we zijn om 10 uur vertrokken en we kwamen om half zes aan. Na ons gezamenlijke avondeten op tijd naar bed, want morgen gaan we naar het stenen woud. Om een indruk hiervan te krijgen zullen we enkele foto's plaatsen.

De volgende ochtend met de trein naar yangshuo. Deze rit duurt 22 uur. In een slaaptrein vol met chinezen. Je hunt je niet voorstellen hoe dit hier gaat in China. Het personeel marcheert over het perron, de trein vertrekt precies op tijd dus zorg maar dat iedereen inclusief alle bagage aan boord is. Ss avonds om 10 uur gaan de gordijnen dicht en gaat het licht uit. We liggen in open cabines met 6 personen, 3 rechts boven elkaar en drie links boven elkaar. William heeft elke keer boven gelegen en ik beneden. Op elk station stappen Chinezen in. S avonds hebben we noedelsoep op was best lekker, redelijk geslapen en we komen de volgende ochtend om half 9 aan. Dan nog anderhalf uur met de bus naar het hotel. Het regent heel hard maar het is toch warm. Gezellig in de stad geluncht en daarna een mooie chinese jur en colbert gekocht.
Vanavond gaan we met een groepje eten en morgen gaan we met z n allen tietsen door het karstgebergte. S avonds gaan we naar de beroemde lichtshow in het gebergte, dezelfde regiseur van de opening van de olympische spelenin 2008 in peking. De fofoto's volgen . Woensdag gaan we een boottocht maken op een vlot over de Li rivier en s avonds met een visser mee die aalscholvers gaat vangen.

• 30 Mei 2014 - 11:20

Gregor En José:

hallo William en Ingrid,

hoe was het boottochtje op het vlot? nog mee moeten roeien? en vers gevangen vis gegeten?
    leuk om jullie reisverslagen te lezen. het is een vol programma met soms veel reisuren maar jullie zien wel veel.
    geniet nog lekker van de laatste dagen daar en een goede terugreis zondag.

groetjes Gregor en José