lijang - Reisverslag uit Yutan, China van William Ingrid - WaarBenJij.nu lijang - Reisverslag uit Yutan, China van William Ingrid - WaarBenJij.nu

lijang

Door: ingrid en william

Blijf op de hoogte en volg William

22 Mei 2014 | China, Yutan

De vlucht naar lijang was erg vroeg in de ochtend. Om 5uur waren we op het vliegveld. Je ziet overal Chinezen. Westerlingen zijn er bijna niet. Als je ergens gaat zitten en je let niet op dan komen ze in je buurt staan en maken een foto van je waar ze bij staan. Ze kijken vooral naar blonde mensen en ok naar lange mensen. Bij de verboden stad in Peking, zat ik op een muurtje op william te wachten. Er kwam een Chinese jonge vrouw een meter van mij af zitten en haar vriendinnen maakten een foto. Toen ik naar hen lachte kwammen ze met vijf vrouwen om me heen zitten, haakten met hun arm onder mijn arm en er werden door alle dames foto's gemaakt. Heel apart.
Ook de toeristen zijn Chinees. 5 tot 10 procent is westers en het is nu nog voorseizoen.

Lijang heeft een mooie oude stad met nog een groot beeld van Mao. De bevolking bestaat uit een naxi minderheid. Deze mensen lijken een beetje op eskimo's.
We heebben de markt bezocht en heerlijk gegeten aan een grachtje. Lijang wordt het Venetië van China genoemd.
De volgen dag hebben we het lekker rustig aan gedaan. Door het mooie grote park gewandeld en wederom lekker gegeten. Je hebt overal bekijks van de plaatselijke bevolking. Sommigen willen met je praten. Ze willen graag weten hoe jij heet en vooral hoe oud je bent.

morgenochtend met de bus naar Dali. Daar zijn de vrouwen de baas en de harde werkers. Ze werken in de bouw en op het land, rijstplantages.
Je noet dus geen ruzie krijgen met de vrouen hier. S
in Dali de drie pagodes bezocht. Dat was een flinke klim. Daarna met een aantal mensen uit onze groep lekker gegeten in de stad. Kost hier bijna niets.

vandaag met de groep een aantal kleine plaatsjes in de buurt bezocht. Nu dus even tijd om de weblog bij te werken. Morgen om 10 uur vertrekken wij naar kumming. Deze plaats staat bekend om het zogenoemde stenen woud, een natuurfenomeen.