Lake Louise Lake Moraine Grassi Lake - Reisverslag uit Canmore, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu Lake Louise Lake Moraine Grassi Lake - Reisverslag uit Canmore, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu

Lake Louise Lake Moraine Grassi Lake

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg William

10 Juni 2012 | Canada, Canmore

Vandaag was het prachtig weer. Onze helikoptervlucht is echter wel gecanceled omdat de gletsjers en de vergtoppen in de mist lagen en het te gevaarlijk was om te vliegen. We zijn dus vroeg op weg gegaan naar Banf. Onderweg prachtige meren en bergen met besneeuwde toppen. Bij de viewpoints hebben we gezellig gekletst met een aantal Canadezen over allerlei mooie bezienswaardigheden in Canada. Veel mensen reizen met een camper. Gisteren hebben we 2 Nederlanders ontmoet die met de camper waren. Toen we naar onze auto liepen zagen ze ons en toeterden ze zodat we de camper konden bekijken. Was gezellig. Gisterenavond hebben we in de pub gegeten die bijna naast onze lodge lag. Je kon hier vlees kopen en dan zelf bbqen Lekkere salades en noedelsoep en William een grote pul bier.
Tevoren hebben we nog een stuk gewandeld. Uit voorzorg kregen we van de eigenaar een fles beerspray en belletjes mee om te rinkelen. Beren houden niet van rinkelende belletjes.

Maar nu verder over vandaag. We zijn eerst naar Lake Morain gereden. Toen we nog11 km moesten rijden zat er ineens een GRIZXLYBEER aan de kant van de eg. Hij stak op zijn gemak over en iedereen stoppen en foto s maken. Niet uit de auto want Grizzlys zijn erg gevaarlijk. Je kunt ze herkennen aan de bruine kleur en de grijze nek en de bobbel net onder de rug. Daarna door naar lake Morain. We hebben een trail naar boven gewandeld en als je boven komt weet je niet wat je ziet. Een prachtig groen meer met rondom bergen met ijs. We hebben prachtige foto s maar kunnen deze hier niet plaatsen. Dat komt dus nog.
Daarna naar Lake Louise. dat was ook heel mooi blauw. We zijn hier 2 1/2 km omhoog gelopen. Ik vond het heel erg zwaar en warm, want we hadden onderweg ZON. bij het vieuwpoint aangekomen ook prachtige fototos gemaakt. De berg die tegen het meer aanlag ligt nog val met ijs en dat begon af en toe naar beneden te schuiven. Heel ndrukwekkend. Onderweg kwamen we Canadezen tegen die oorspronkelijk uit Nederland kwamen. De vooroudes waren in 1848 vanuit Zeeland naar Cadada getrokken. Daarna kwamen we een stel tegen waarvan de man 22 jaar geleden vanuit Nederland naar Canada was getrokken. Hij kwam oorspronkelijk uit Breda.

Toen we wegreden bij Lake Louise was ietsje verder een stuk weiland afgezet en stond er politie en parkwachters. Er stonden 3 GRIZXZLYBEREN in het weiland. Wel een heel eind weg maar ze kwamen stilletjes dichterbij. Heel mooi en spannend. Uiteindelijk verdwenen ze in de bossen.

Daarna zijn we naar Banff gereden en hebben we lekker gegeten en een beetje rondgelopen in Banff. Een heel gezellig plaatsje met veel toeristen. In Banff gegeten en daarna naar ons hotel. We zijn net aangekomen. Grote kamer mt 2 grote 2persoonsbedden, keukentje, openhaard, balkon met uitzicht op de besneeuwde bergen. Hier blijven we 2 nachten en dan gaan we naar Kamloops. Dit is een tussenstop omdat we van Banff naar Whister moeten rijden en dat is ongeveer 1000 km. Das teveel voor 1 dag.

We gaan nu slapen het is half 11. Welterusten.

Ingrid en William

• 11 Juni 2012 - 20:35

Nellie Elemans:

Hoi Ingrid en William,

Het lijkt me allemaal prachtig wat jullie te zien krijgen. Maar grizzly's zijn niet de kleinste beren die je tegen kunt komen. Geen knuffeldiertjes dus.
    In welke hoek van Canada zitten jullie eigenlijk want ik kan alle door jullie genoemde plaatsnamen niet gevonden krijgen in de Bosatlas. Zal toch niet aan mij liggen, hoop ik.
    Geniet maar van al het mooi's !!
    groetjes, Nellie