Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu

Icefields Parkway

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg William

09 Juni 2012 | Canada, Jasper

Hallo allemaal,
Eergisteren waren we in onze prachtige lodge in Clearwater. We werden gewekt dooR DE ZON op ons gezicht. Heerlijk op het balkon gezeten genieten van het uitzicht. Prachtig bergen, bomen volgeltjes etc. Daarna hebben we een tocht gemaakt met de auot langs allerlei trail om te wandelen in de zon. Tijdens een trail langs bergen, meren,moerassen enz. hebben we allerlei vogels gezien maar helaas geen beren. Er was s morgens wel een beer met 2 b
kleintjes gezien langs de weg. s middags bij een lodge verse soep gegeten en met de Zwitssrse dames gekletst. S avonds lekkere zalm gegeten en de volgende ochtend weer zon. Toen zijn we naar Bleu river gereden. Hier hadden we een safari op de boot van een uur. Geweldig mooie natuur. bergen met sneeuw en.... onderweg een moeder zwarte beer met 3 kleintjes die in een boom aan het klimmen waren heeel mooi. Later nog herten en een zeearend gezien. We zaten o pde boot met een aantal Nederlanders die ons een beetje hebben bijgepraat over wat er te doenis op onze verdere vakantie.
We zijn daarna verder gegaan naar Jasper, waar we eerste met de Jasper Tramway. We gingen omhoog met een soort kabelbaan naar een hoogte van bijna 2399 meter het vroor er 1 graad. Prachtig uitzicht over de bergen. We hebben marmotten gezien en in de sneeuw gestaan.
Daarna door naar onze logde en weer goed geslapen. Vanochtend sneeuwt het!! Unbelievable. We gaan nu verder op de Icefieldsparkway naar The Crossing. Hier gaan we met een snowcoach over het ijs. Een tocht van ongeveer een uur. Het is een voertuig op rupsbanden. We hebben onze winterjas en handschoenen paraat.
Alles goed hier het is alleen koud brr.
Sorry voor de eventuele typefouten ik heb eea niet nagelezen.
grt ingrid en William