Victoria, Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu Victoria, Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu

Victoria, Vancouver Island

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg William

15 Juni 2012 | Canada, Victoria

vanochtend wakker geworden van de zon. Rond 9 uur vertrokken naar de haven voor onze zodiactoer. We vertrokken om 10 uur met nog een Engels echtpaar en de gids. We hadden dus plaats genoeg en we konden alle sheel goed zien. Er waren 8 plaatsen vrij. Na ongeveer 30 minuten varen kwamen we bij een school orka s terecht. Het waren er ongeveer 25. De meeste waren ver uit de buurt, maar een aantal waren heel dicht bij. We konden ze horen. Water omhoog spuiten en weer kopje onder. We heben alleen de ruggen en de vinnen gezien. Maar toch heel indurkwekkend. Ongeveer een uur daar tussen de orka s gelegen en daarna teruggevaren naar zeehonden en minckywales.Die komen maar hele even boven omdat ze heel schuw zijn. We hadden prachtig weer. Om 1 uur waren we terug en rond 2 uur waren we uit onze astronautenpakken en klaar om te vertrekken naar ons hotel. Onderweg lekkere soep met een broodje en liptonice gegeten en gedronken. Daarna nogeven naar Butchard gardens gereden maar de ntree was 30 dollar pp plus tax dus samen ongeveer 80 dollar. Voor 2 uur vonden we dat teveel.
We zijn vanavond te voet naar het centrum gegaan om te eten. We hebben zalm met groeneasperges en een lekkere saladen gegeten. Voor het eerst buiten gegeten aan de haven. Lekker glas witte wijn gedronken. Het eten is ook vrij prijzig in Canada. Gemiddeld zijn we per avond 60 dollar kwijt. Soms 80 en vanavond 73. De zalm was heerlijk maar bij ons noemen we dit een voorgerecht..

De prijzen in de supermarktzijn ook heel hoog.
Een zak chips 5 dollar. Een zak brood van de fabriek 5,49 dollar. Een pakje ham 7,49. Een pakje kaasjes le vache qui rite 7,99 enz.
De entree s zijn rond de 40 a 50 dollar pp en in grote steden bij het hotel parkeren 20 dollar.
Very expensive CANADA!.

Morgen nemen we om 9 uur de ferry a 40 dollar pp en dan proberen we rond 12 uur n Vancouver te zijn om de auto in te leveren dan met de taxi naar ons cruiseschip de ZUIDERDAM> OP NAAR ALASKA

grt william en ingrid

• 19 Juni 2012 - 18:39

Anne:

Hey vakantiegangers,
    Superleuk nog steeds om jullie reisverhalen te lezen. Gewoon doorgaan daarmee!
    En wat een reis. Ik ben benieuwd naar alle foto's. Geniet er nog lekker van.