Ranch Kamloops - Reisverslag uit Whistler, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu Ranch Kamloops - Reisverslag uit Whistler, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu

Ranch Kamloops

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg William

13 Juni 2012 | Canada, Whistler

Gisteren zijn we op weg gegaannaar Kamloops. Een mooie tocht langs bergen en rivieren. Nog koffie en thee gedronken o het terras in de zon. Rond half 8 kwamen we aan bij een grote ranch.Net zoiets als Dallas met JR en Sue Ellen. Witte hekken paarden, een een wit landhuis. Dit was ons boutique hotel in Kamloops. Heel sfeerfolmet allemaal verschillende kamers met eigen namen. Wij hadden kamer 28 Franklin. Kamer met houten vloer, jacuzzi, groot bet en groot terras aan de rivier met witte rieten stoelen, bankje en tafeltje. Gereserveerd voor het eten en aan de rivier zalm en als toetje creme brulee gegeten. Erg lekker. Op ons eigen terras witte wijn gedronken. Heerljk geslapen in het grote luxe bed.
De volgende ochtend stond er koffie en thee voor ons klaar en na het ontbijt vertrokken naar Whisterler. Wederom een lange maar mooie tocht door de bergen. Onderweg hadden we zon, maar kwamen we in een zwarte regenbui terecht. We zagen niets meer en de stenen kwamenvan de bergen naar beneden. Gelukkig niet geraakt. Daarna allerlei slingerwegen door de bergen om hoog en steil omlaag. William reed flink door en op een gegeven moment begon de auto te trillen. We zijn gestopt en na een paar minuten stopten er een auto met een Engels echtpaar. Ze hadden ook gelogeerd op de racht en herkenden ons. Het bleek dat de remmen oververhit waren en we ongeveer eenhalf uur moesten laten afkoelen. Ze bleven op ons wachten en zouden achter ons aan rijden. Daarna stopte er nog een motor die vroeg of we hulp nodig hadden. Hij adviserde om in zijn 1 of 2 naar beneden te rijden omdat er veel auto s en bussen oververhit raken door het scherpe dalen. Daarna samen met de Engelsen naar beneden gereden naar ons hotel. Zojuist heel gezellig gegeten met een groot televisiescherm met het Nederlands elftal. We hadden al op internet gezien dat ze hadden verloren. Nu zijn we net ni ons hotel aangeomen en gaan we zo slapen. Morgen op weg naar Vancouver Island met de ferry naar Victoria.Overmorgen gaan we met de zodiac op walvissenjacht (voor de foto uiteraard).

groet William en Ingrid

• 14 Juni 2012 - 07:31

Patrick:

Ha luitjes,
    Zo te lezen hebben jullie het goed. Autopech of een afgezegde helikoptervlucht brengt daar gelukkig geen veranderinf in. Ja, het natuurschoon lijkt inderdaad soms onwerkelijk, zo mooi is het. En de aardige Canadezen dragen ook bij aan het vakantieplezier. Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
    Nog veel plezier, Patrick V.

• 14 Juni 2012 - 21:23

Nellie Elemans:

Ben wel heel erg benieuwd naar jullie foto's hoor !!!
    Van Dallasranches, auto's die in rook opgaan en niet te vergeten, Willie de Walvis. Kan bijna niet wachten.
    Veel plezier bij het maken van die foto's !
    groetjes, Nellie