banff - Reisverslag uit Banff, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu banff - Reisverslag uit Banff, Canada van William Ingrid - WaarBenJij.nu

banff

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg William

12 Juni 2012 | Canada, Banff

Goedemorgen,

Gisteren was het prachtig weer in Banff/Canmore. We konden de hoge bergtoppen zien liggen in de zon. ZO mooi dat het bijna onecht is. Na ons ontbijt zijn we begonnen met de wandeling naar het Grass Lake. We hebben op de parkeerplaats een Amerikaans echtpaar ontmoet waarmee we naar boven zijn gelopen. Het was ongeveer 2 km redelijk steil omhoog. Zij hadden stokken bij zich en chocolade voor energie, ftuit en water. (wat ze met ons hebben gedeeld) Bovenaan gekomen zagen we een prachtig klein meer tegen de bergen met allerlei kleuren blauw en groen. We hebben mooie fotos maar die volgen nog. Bovenop de berg stonden een paar berggeiten, ook hingen er een paar mensen tegen de steile bergwand aan een touw.. Daarna zijn we met de auto naar Johnson Canyon gereden. Een prachige wandeling (weer omhoog) langs een rivier om dan uiteindelijk bij de watervallen uit te komen. Hier hebben we de rest van de middag omhoog en omlaag gewandeld. Prachtige bergen en een indrukwekkende waterval. Daarna zijn we via de BOw Vally drive terug naar Banff gereden. Een aantal herten langs de weg gefotografeerd. We moeten nog nakijken wat het voor dieren waren.
We zijn daarna naar het indrukwekkende kastell/hotel Spring Valley gereden om fotos te maken. Het is een soort kasteel dat tegen de bergen aan ligt. Heel sjiek allemaal. De portier voor het hotel vertelde ons dat we gewoon naar binnen konden gaan. Op de 2e verdieping was een prachtig viewpoint om fotos te maken. Dat hebben we dus gedaan. Tussen de gasten met galakleding. Buiten mooie fotos gemaakt gewoon tussen alle gasten. Een dame uit het hotel vertelde ons dat de Canadezen niet zo moeilijk zijn Ze vinden het geen probeleem dat wij daar tussen lopen. We vroegen aan 2 sjieke dames die met een glas vijn op een bank zaten of ze het erg vonden dat we een foto maakten. Maar ze stonden meteen op zodat zij er niet opstonden. De Canadezen zijn de vriendelijkste mensen ter wereld.

Daarna in Downtown Banff gegeten en toen terug naar ons hotel om te slapen. Vandaag schijnt hier de zon weer volop. We gaan op weg naar Kamploops waar het schijnt te regenen. Dus nu nog even genieten.

Tot morgen
Groet William en Ingrid