Cavia - Reisverslag uit Quito, Ecuador van William Ingrid - WaarBenJij.nu Cavia - Reisverslag uit Quito, Ecuador van William Ingrid - WaarBenJij.nu

Cavia

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg William

20 Mei 2010 | Ecuador, Quito

Even weer een berichtje van ons uit Ecuador.

Nog even een klein stukje over Banos. Een lekkernij in Banos is CAVIA... We zijn dus savonds gaan eten en we konden cavia proeven. William heeft het geproefd ik niet. De meeste anderen wel. De cavia werd op een bord geserveerd, met kop en al, de pootjes bij elkaar gebonden. We hebben een foto....
De hhierop volgende nacht heeft de aan een stuk geregend. Dit was goed voor de rafters want dan was de stroming extra sterk. Wij hebben niet meegedaan. Er waren er maar 4 uit onze groep (twee stellen onder de 30). Zij hebben ook gebungyjumped. Wij hebben de stad Banos verkend en lekker gegeten. De dag daarna vertrokken we om 9 uur naar Rio Bamba.

In Riobamba hebben we een treinreis gemaakt door de prachtige natuur. Je moet je natuurlijk niet teveel voorstellen van de trein. Het is een soort bus die op een rails rijdt. We kwamen aan, maar moesten een uur wachten vordat de trein kon vertrekken. We hebben toen in de buurt van het station een schooltje met Indiaanse kinderen bezocht. Dit was echt geweldig. De schooljuffrouw was nog echt gekleed zoals de bevolking uit deze omgeving de kleren draagt. De kindern waren helemaal uitgelaten. We hebben ze pennen en een spiegeltje gegeven. Daarna begon onze treinreis. We zijn onderweg verschillende keren gestopt. Telkens kwamen we andere indianen tegen.
De trein ging door de natuur, de bergen enmoest heeeel veel toeteren, dan liepen er schapen op de rails, dan weer werden we gevolgd door blaffende hondjes die maar mee bleven lopen. De trein reed vanaf de weilanden gewoon de weg op, zonder slagbomen of iets ,de trein toetert een keer den de hulpmachinist springt bij een bocht een keer uit de trein en springt dan weer terug en roept dat het veilig is...
Uiteindelijk kwamen we aan in Riobamba. Daar zijn we naar ons huisje gegaan. Dit lag prachtig in de bergen en we hadden een mooi uitzicht. Savonds hebben we met zijn allen in het restaurant van het hotel gegeten en werden we door een groep Ecuadoriaanse muzikanten verwelkomt. Ze voerden een hele show op )(buiten) met drum, panfluit guitaar, dansers en een kampvuur. Ook kregen we allemaal een alcoholhoudend drankje. Daarna hebben we lekker gegeten saen met Ton en Eva uit Breda, was erg gezellig.

De volgende ochtend wachte ons een lange reis naar Cuenca, waar we nu di zijn. We vertrokken om half 9 en om 5 uur kwamen we aan in Cuenca. Onderweg hebben we net zoals gisteren picknick klaargemaakt. Brood met ham, kaas, tomaat, mayonaise, jam, tonijnsalade. appels, zakjes chips koekjes en een flesje drinken. Deze keer hebben we ons brood opgegeten bij Ingapirca.
Dit is de enige overgebleven incatempel in Ecuador. Deze zonnetempel is naast de maantempel van de oorspronkelijke bewoners, de Indianen gebouwd. We hebben ook hier fotos van gemaakt. s avonds weer lekker gegeten in een plaatselijk restaurantje met bijna de gehele groep.

Vandaag saat er 2 dingen op het programma. Een wandeling door een merengebied en voor vanmiddag hebben we een routekaart van Cuenca gekregen om de stad op eigen houtje te gaan verkennen.

We hebben ook onze papieren voor de Galapagos gekregen. We zitten samen met Roeland, Martien en Anke op de AIda Maria. We vertrekken 23 mei vroeg en vliegen dan de Galapagos. We komen daar om half 11 aan en worden dan door een gids opgewacht. Spannend we heben hier heel veel zin in. DE GALAPAGOS,nooit gedacht dat we daar ooit zouden komen.

WOrdt vervolgd.

En bedankt voor alle reacties. Dit vinden we erg leuk!!!

• 20 Mei 2010 - 17:59

Arie En Anja:

Hoi vakantievierders

Ben erg benieuwd hoe de cavia smaakte.En hebben jullie je een tooi weten te bemachtigen?
    Zo te lezen zien jullie wel erg veel en we lezen graag het volgende verslag groetjes